RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU "PARKOWE SKRZATY" W KOŹMINIE WLKP. DLA DZIECI 3 i 4 - LETNICH |
|
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy stymulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, rozmowy indywidualne z dziećmi, czynności opiekuńcze i porządkowe. |
8.00 - 9.00 |
Ćwiczenia poranne (zabawa ruchowe). Czynności higieniczne. Śniadanie. |
9.00 - 10.15 |
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. Stwarzanie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania. Podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno - technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą. Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. |
|
|
10.15 - 11.40 |
Spacery - obserwacje przyrodnicze. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, rozwijanie cech motorycznych. |
11.40- 12.20 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne. Obiad. |
|
|
12.20 - 14.10 |
Zajęcia relaksacyjne, czytanie bajek, zabawy dydaktyczne (utrwalające), leżakowanie, zajęcia dodatkowe, pobyt na świeżym powietrzu. |
14.10 - 14.30 |
Podwieczorek - wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole. |
14.30 - 16.30 |
Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu sportowego oraz urządzeń terenowych. Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU "PARKOWE SKRZATY" W KOŹMINIE WLKP. DLA DZIECI 5 i 6 - LETNICH |
|
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy stymulacyjne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, rozmowy indywidualne z dziećmi, czynności opiekuńcze i porządkowe. |
8.00 - 9.00 |
Ćwiczenia poranne. Czynności higieniczne, kształtowanie nawyków prozdrowotnych. Śniadanie. |
9.00 - 9.35 |
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne, stwarzanie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania. Podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno - technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą |
9.35 - 10.35 |
Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela. |
10.35 - 11.35 |
Wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze, rozwijanie cech motorycznych poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. |
11.35 - 12.20 |
Czytanie bajek. Czynności samoobsługowe, higieniczne. Obiad - nabywanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków, prawidłowego posługiwania się sztućcami. Wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole. |
12.20 - 13.00 |
Praca wyrównawcza. Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy dowolne. |
13.00 - 14.00 |
Zajęcia dodatkowe. Praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Spacery, zabawy w ogrodzie. |
14.00 - 14.15 |
Podwieczorek - wyrabianie nawyków higieniczno - kulturalnych związanych z zachowaniem się przy stole. |
14.15 - 15.30 |
Zabawy ruchowe na sali gimnastycznej lub w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem sprzętu sportowego oraz urządzeń terenowych. |
15.30 - 16.30 |
Zabawy swobodne w sali według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu. |